Droga 66 przebiegając przez 8 stanów, stała się czynnikiem napędzającym gospodarkę miejscowości znajdujących się przy drodze. W szybkim tempie zaczęły powstawać tu punkty usługowe związane z potrzebami podróżnych – stacje benzynowe, motele, sklepy ze wszystkim (tzw. general store), warsztaty samochodowe czy dinery – bary z otwartą na lokal kuchnią.
W 1985 roku, Droga 66 została zastąpiona nowymi autostradami – był to moment, w którym Droga 66 została oficjalnie skreślona z listy autostrad krajowych. Wspomniane wyżej punkty usługowe zaczęły podupadać. Nikt już nie chciał jechać kiepskiej jakości Drogą 66, gdzie co chwilę trzeba było zatrzymywać się na światłach w małych miejscowościach. Ludzie woleli (i wciąż wolą) wsiąść w samochód, wcisnąć pedał gazu i szybko dojechać do celu główną autostradą. Wiadomo.
A szkoda, bo warto przejechać się starą 66-ką i zobaczyć to, co z niej zostało.
Poniżej opisujemy kilka takich właśnie miejscowości i punktów usługowych przy Drodze 66, które nie przetrwały próby czasu. Miejsca zapomniane i zostawione samym sobie. Miejsca, którymi zajął się wiatr, słońce i skąpa roślinność wkradająca się do budynków dziurami w podłodze i pozbawionymi szkła oknami.
Dodaj komentarz